12 december 2010

Kanalval

Födelsedagar nuförtiden är kommunikationsintensiva. Jag räknade inte efter men det ramlade in kanske ett drygt sextiotal grattisar. Det hade inte hänt för tio år sedan. För det är ganska enkelt att skicka ett snabbt grattis via Facebook. Därifrån kommer de mest oväntade hälsningarna. Från dem som man inte pratar med så ofta men som får syn på Fejan att man fyller år och som skickar en tanke. Ett par skickar ett FB-mail. De närmare skickar ett SMS och de allra närmsta ringer. Några få gör faktiskt all of the above och till och med fixar present. Summan blir att ska man hårddra det på riktigt kan man faktiskt koppla kanalval till närhet. Precis som till viss del timing. Där vykort, presenter och telefonsamtal markerar de närmaste, SMS nästa steg och en FB-hälsning den yttre kretsen. Och där en minut över midnatt betyder planering och sista sekunden betyder Just det! Jag själv väljer på samma sätt. Och inser att de där oväntade hälsningarna på Wallen faktiskt är väldigt roliga och att jag ska bli bättre själv på att göra dem.

Oavsett kanalval bottnar alla dessa grattisar i samma omtanke. Och jag är djupt tacksam. Och förundrad över alla mina fantastiska.
Tack snälla. Ni rockar. Allihop.
.

Inga kommentarer: