18 december 2010

Den sociala drottningen

"EQ personifierad". Då får man en plakett inspikad i bardisken. Internt är åsikterna om utmärkelsen delad och det märks på kommentarerna.
Grattis det är du värd!
Jaså du fick den... Hur känns det egentligen?
Kul! Eller?
Själv tror jag på Hippo. Och Hippo säger att det är en ära och att jag ska vara glad. Så det är jag.
Men jag tror det var kombinationen av Gerhard och Månadens prestation som gjorde att den trötta utarbetade lilla arbetsmyran i mig spottade ur sig ett par bittra tankar. Om att allt slit man gör resten av året, det där slitet som resulterar i leverans efter leverans, som gör att man pendlar mellan komasömn och sömnlösa nätter skrivande listor på allt som ska hinnas, slitet som gör att man hela tiden lever med ett litet dåligt samvete för det som inte blev gjort på dagens elva arbetstimmar, allt det slitet överskuggas av en julfest som man slänger ihop lite vid sidan av. Den lilla arbetsmyran har nästan blivit övertygad om att det såklart inte är så. Förmodligen har arbetsmyran bara svårt att ta beröm. Och så vill hon ju uppfattas som en seriös och professionell medarbetare. Också.

Oavsett är det inget tvivel om vem som har titeln som den sociala drottningen. Och det är jag stolt över.


Inga kommentarer: