23 november 2010

Porrnaglar

Det visade sig rätt svårt att knacka tangentbord med porrnaglar. Även om jag gjorde dem ovanligt korta (är ju ändå oskuld på området) stavar jag mer fel än någonsin (sena SMS ej inräknade, U Pip). Och förmodligen finns det en orsak till det. Det är inte tänkt att man ska ha dem när man jobbar som kontorsråtta. På samma sätt som man inte ska ha piercingar, tatueringar eller pippi-flätor för att uppfattas professionell.
"Oj vad du är flätig! Fint."
Ja. Och jag kan ändå prata om resultat, kampanjanalyser och kanalval. Och kläcka dagens bästa idé.
Jag älskar min mentorkavaj. Jag älskar symboliken, jag älskar att jag fick den överhuvudtaget och jag älskar känslan när jag har den på mig. Men jag är lika smart och lika engagerad och lika bra när jag har hoodie och flätor. Det är bara en fråga om utsida. Och omgivningens åsikt. Håller vi på att ändra den, Poo, eller är det jag som inbillar mig?
.

Inga kommentarer: