28 november 2010

Adventinventering

Min första advent 2010 började med att jag vaknade av magont. Har ju skrivit om detta förut, till och med ihop med Poo, så jag tänker inte gå in vidare på det. Kan väl bara konstatera att det är roligare att räkna dagens start från det att värktabletterna började verka.
Jag kommer med största sannolikhet inte släpa ner julkartongen från vinden i år. Men på TV bjuds det på tända ljus och mysmusik. Det i kombination med snöyran utomhus fick mig faktiskt att spotifya upp lite julmusik. Ska kolla i skåpen om något finns kvar här nere sen förra året. Värmeljus råder det i alla fall ingen brist på i den edbergska hemmet. Tittade ut på balkongen också. Där ligger ljusslingan i samma tragiska hög som den har legat hela året och jag vet att den inte lyser mer. Om jag får sällis idag kanske det blir en tur till Clas o för inköp av ny. Så långt kan jag sträcka mig. Kanske jag letar upp någon ljusstake också. Kanske.
Det händer ju ändå att man har hemmamys ibland. Senast igår till exempel hade jag tre mysiga män i soffan. Att två av dem är håriga och väger under två kilo och att den tredje var medvetslöst trött är en annan sak. De är mysiga i alla fall.
Min första advent 2010 ska fortsätta med mysbrunch i Hammarbyhöjden. Nu ska jag gå och köpa lussekatter.
.

Inga kommentarer: