22 oktober 2010

Tvättstugan

Ibland funderar jag på att skaffa en "Mina vänner"-bok. Fast digital såklart. Finns det? Eller är det det som är Facebook? Inte riktigt, va.
Idag har jag en vän som har precis hade ett bråk i tvättstugan. Med en gubbe dessutom. Och vann. Visserligen genom att fuska, men ändå. Tvättstugebråk. Väldigt 1995. Eller väldigt pensionär. Själv har jag ju inte bokat en tvättid på två år, sedan jag flyttade in i ett hus med panikmaskin. Igen - planering.
Och så har jag en vän på andra sidan jorden som skriver de gulligaste mailen. Som gör att jag längtar tillbaka ännu mer. Som om det inte är illa nog att det snöade i morse.
Jag har en vän som ligger hemma med en värmedyna på magen. En som har päronhelg. En som är tillbaka och vill fira sin återkomst. En som har hittat världens coolaste lokal. En som synts i TV i veckan. Och så har jag en som enligt Efse borde ta patent på sin murbräcka.

Intressant att just tvättstugor kom på tal igen. Häromdagen pratades det om den gamla goda tiden på Andersberg. När man var tvungen att ta körkort för tvättstugan. Jag gjorde aldrig det. Ägnade mitt sista år på Andersberg åt att transportera tvätt fram och tillbaka till Nyhem istället. Körkort för tvättstugan? Inte för fröken Panikmaskin.
.

Inga kommentarer: