12 oktober 2010

Reunion

Idén föddes för ett par månader sedan. Nej, det är fel. Den uttalades för ett par månader sedan. Egentligen har den levt länge. Kanske så länge som tio år. Åka tillbaka. Se hur det är nu. Berätta hur det har gått. Min bästa Z och jag satt och funderade på saken, och jag drog iväg ett mail, lite på volley. Gensvar direkt. Välkomna! Och klart vi skulle åka.
Bilresan tog ungefär sex timmar. Sen hade vi backat tio år tillbaka i tiden. Allt var förändrat. Allt var nytt, större, bättre. Yngre. De var väldigt unga. Vi var väldigt gamla. Erfarna. Slängde klyschor och berättade om den riktiga världen. Som vi vistas i. Inte den flummiga högskolevärlden. Så här är det, ska ni veta, ungdomar. Tänk på era nätverk.

Känslan när vi lämnade västkusten igen var skön. Det gamla finns fortfarande kvar. Och vi har fortfarande ett värde där. Det som jag har gjort sedan 2000 är faktiskt intressant för någon. Min historia kan lära andra något. A-kursen i Egotripp sker när man pratar i 20 minuter om sig själv inför en samling människor som faktiskt tycker att det är intressant. Tack för det, Halmstad. Vi kommer kanske tillbaka.

Och så älskar jag ju road trips.

Inga kommentarer: