23 augusti 2010

Tåg igen

Ibland känns det som att jag inte gör annat än sitter på ett tåg och bloggar. Nu gör jag det igen i alla fall. Och avslutar därmed en helg i dekadensens tecken ovanligt sent. Eller en hel natt för tidigt, beroende på hur man ser det. Alldeles för tidigt tycker jag själv. Men det vuxna beslutet att runda av helgen på topp fick bestå. Argumenten för att stanna, hur bra de än var, räckte inte riktigt.
Och som alltid när man är placerad på ett tåg med lite go musik hinner man fundera på saker och ting. Som hur det är möjligt att få panik av någon annans lugn. Och vad det är man dras till hos människor. Och hur svårt det är att acceptera något bra när man är van vid dåligheter. Och hur man kan tillåta sig själv att bli så van vid dåligheterna.
Och jag hinner fundera på hur en enda kopp kaffe kan vara det som sticker ut mest från en helg av total craziness och fantastiska människor. En liten och egentligen oviktig detalj i ett stort sammanhang, men som bet sig fast som en övertänd piraya. Har ingen aning om vad jag ska göra med den där koppen. Förmodligen ingenting. Nu. Det finns en tid för allt.

Avslutar härmed också min sommar med guldklimpen. En sommar spenderad på jobbet. Börjar få lite resfeber.

.

Inga kommentarer: