27 augusti 2010

Årsdag

Hej hej.
Det är årsdagen idag. Och jag saknar dig. Inte så ofta som förr, men ibland kommer det över mig. Som häromnatten när jag gick hem och hamnade i kölvattnet bakom två ridande poliser. Eller förra gången jag var i Göteborg och följde med Christine ut. Hon hälsar, förresten.

Du hade nog inte gillat livet här. Jag har svårt att tro att något skulle vara bättre än det sista vi hade. Men jag har det ganska bra. Jag älskar mitt jobb, fast jag jobbar för mycket. Jag älskar min tillvaro men jag festar lite väl ofta. Och jag älskar min lilla lya även om den blir lite ensam ibland. Men jag vet inte om du hade gillat det. Kanske, om vi hade hittat rätt ställe.

Du hade gillat mina nya vänner. De som inte kände mig på din och min tid har svårt att tro att vi någonsin var ett par. Men de hade gillat dig. Och du hade gillat dem. Du gillade ju alla.

Jag ska åka på semester imorgon. Den hade du definitivt inte gillat. Du som inte ens gillade Elsa skulle ju INTE trivas med djuren på savannen. Men jag ser fram emot äventyret. Det ska bli roligt.

Årsdagen ska jag i alla fall ägna åt att preppa klart tre veckors frånvaro, både på jobbet och hemma. Och tänka lite extra på dig.

Förra årets dag
Dagen

Inga kommentarer: