25 juli 2010

Edberg och färskvarorna

Juli är rötmånad. Och det har märkts i det Edbergska hemmet. Den underliga, otäcka levande organismen till lukt som hälsade mig när jag kom hem från två veckors västkustvistelse lyckades jag till slut lokalisera som en take away-rest som listigt hade gömt sig i ett svårtillgängligt utrymme (note to self: skräppåsar som har vält innebär dubbelkoll av förrymda förpackningar). Kylen innehåller just nu endast två vinboxar och en Sweet chili-flaska. Inget annat överlever i ett hem där kylen öppnas kanske en gång i veckan - när jag är hemma. Färskvaror är inte min grej helt enkelt.

Kondition är en färskvara. Och min normala hatkärlek till bandet var mest hat igår när det var dags att kicka igång någon form av vettig vardag igen. För att gå från en - visserligen tuff men ändå - mil i våras till kanske den tuffaste trea jag har gjort var inte ok. Känslan i kroppen påminde otäckt mycket om när jag tog mig igenom min första kilometer någonsin. Lyckligtvis har kroppen bra minne och en hat-trea igår blev en godtagbar fyra idag. Hoppet lever om att snart dra milar igen.
Färskvaror kräver regelbundenhet. Öppna kylen då och då. Ta dig till gymmet herregud. Färskvaror kräver vardag. Jag ska bygga en vardag.
.

Inga kommentarer: