05 juli 2010

Beroende av en serie

Det är farligt att påbörja saker man inte vill avsluta. Konsekvensen blir oftast att någon annan avslutar dem åt en - eller ibland att man får tvinga sig själv att göra ett val man egentligen inte alls känner för. Jag väljer vanligtvis att inte påbörja alls. Det är enklare att avstå helt än att avbryta något man vill fortsätta.

Nu har jag släpat mig ut på altanen. Solen är tillbaka och det är Sommar i P1 på radion. Intressant om kvinnor och män i yrkeslivet och kvinnligt entrepenörskap. Kvotering. Lite om lantisar som flyttar till storstan. Manliga vänner. Lite om mig.
Det som just nu är avslutat är ett helt improviserat Dexter-maraton. Det uppstod oplanerat igår kväll och pågick till fem i morse. Fortsatte vid tio. Nu är klockan mitt på dagen och jag kan inte längre ursäkta mig med att vädret inte är helt hundra. Det är nu bikini på och madrass på altangolvet. Och Dexter får vänta.
Men bara till ikväll.
.

Inga kommentarer: