14 juni 2010

Writing on the wall

Dagens stora samtalsämne var såklart fredagen. De som inte varit med var såklart nyfikna på om någon särskilt hade hänt. Och inte bara för att våra fester av tradition är rätt roliga. Främsta anledningen till att de som inte var med ville veta hur det var i fredags var texten på väggen i bamba. Vad det stod - eller står, rättare sagt, jag tror inte att någon har tagit bort det - tänker jag inte skriva. Jag tänker nog ta kort på det istället. Det utgjorde i alla fall dagens samtalsämne. Speciellt med tanke på att den största majoriteten av de anställda har uppnått 30 och rimligtvis borde ha växt ur klotter-åldern.

Och medan händelserna från i fredags utreds - och minns efter hand - letar jag info om leguaner. "Det hade varit coolt att ha en leguan" tänkte jag. Sen insåg jag att de blir två meter långa. Att de behöver en levnadsmiljö som varierar mellan 26 och 38 grader, ska simma i badkar gärna varje dag, tvättas och hållas rena varje dag och att de kan både bitas och rivas och orsaka skador med sin "långa, kraftiga svans". Och att de ska äta 40% kalciumrika bladgrönsaker - finhackade - 40% övriga grönsaker och aldrig mer än 15% frukt. Och att de ska göra detta på sen förmiddag eller tidig eftermiddag. Annars kan de dö.
"Det hade varit coolt att ha en geckoödla" tänkte jag sen.
.

2 kommentarer:

Efse sa...

Go gecko! Och de klottrar inte heller...

Anonym sa...

Förstår inte, du tycker du har för lite saker som önskar din uppmärksamhet? Om du vill ha ett djur så rekomenderar jag en dammråtta eller en fiskpinne.

Inte för att den här kräver lite jobb men jag tror du skulle ha väldigt kul med den, iaf ett par månader.
http://www.youtube.com/watch?v=4GTfq2m-SnY&feature=player_embedded