26 juni 2010

Midsommar leftovers

Den rullade in snabbt, åskan. Och försvann lika fort. Nu bara regnar det. Ganska passade för en långam midsommardagsmorgon. Jag upptäckte att jag hade sällskap i morse. Tva glada måsar satt då och kalasade på chipsen som hade spillts ut på balkongen igår. För övrigt består resterna av midsommarafton 2010 mestadels av en congastrumma (heter det så i singular?) mitt i mitt vardagsrum. Den var the stora partytrick igår. Grannarna uppskattade den säkerligen också.

Har utöver måsjagande och chipssopande även ägnat morgonen åt plättar, papptallrikar, platsmuggar, vinglas, jordgubbar och grillspett. Och allt annat som låg utspritt i min lilla lya. Nu latte och färskaste Internetworld. Är man nörd så är man.
.

1 kommentar:

Kajen sa...

Åh, färskaste Internetworld. Där ser man. Vet inte ens om jag har den, trots att jag lunchade med redaktionen i torsdags. :)

Och ja, congastrumma skulle jag säga är en korrekt benämning. Tack för igår. Det blev en perfekt avslutning på dagen och du räddade min och Jockes tonårsplanering inför midsommar.