27 juni 2010

Hemåt

Jodå, jag hann med. Hade till och med god marginal. Trots att stian skulle skuras, locket läggas på brunnen och allt det där andra man ska göra innan man lämnar hemmet i två veckor.
Och så är det tågresa igen. När man åker förstaklass bjuds man på kaffe och internet. Och en liten macka. Rätt ok. Internettet funkar inte att logga in på och kaffet är superäckligt. Men det är väl tanken som räknas kanske. Jag klagar inte. Jag har två datorer, två mobila internet, en Phone och två poddar. Jag är uppkopplad så det räcker.

På något sätt känns det mer som att komma hem än någonsin. Inte så mycket att rent fysiskt landa i skärgården. Mer att få slappna av lite. Slippa Stockholms-Sussie och ramla tillbaka till Göteborgs-Sussie. Som är mer dotter, storasyster, lillasyster. Mindre singel, karriärist, partyprinsessa. Mindre av pendlandet mellan eufori och gråten i halsen. Mer balans och lugn. Ser fram emot att vara tråkig ett tag helt enkelt.

Jag kommer tillbringa två veckor i den mest fantastiska av skärgårdar. Känner du för att svänga förbi är du mer än hjärtligt välkommen. Jag tycker om dig! Förvänta dig ingen underhållning av Edberg bara. Jag tänker vara tråkig ett tag. Det förtjänar jag.
.

Inga kommentarer: