13 maj 2010

Vårregn

Igår lämnade jag gruppen medan de andra gick vidare. Ett fullständigt okaraktäristiskt drag och hempromenaden gjordes med sedvanlig panik att missa något. Ok, panik är fel ord. Det är mer en gnagande oroskänsla över att roliga saker ska hända och jag inte ska vara där. Den infinner sig alltid så fort jag inte kan delta i något. Vilket är helt absurt. Uppenbarligen kan ingenting roligt hända efter att jag har lämnat gruppen.
Att gå hem igår var det smarta draget. Samma känsla hade infunnit sig oavsett vilken tid jag lämnat, men irritationen att jag inte tagit dagens bilresa på allvar hade varit större om jag lämnat senare.

Vaknar idag utan bakfylletendenser. Det enda obehaget är träningsvärk i käkarna efter min halvdag igår. Jag har få tillfällen i livet som stressar mig mer än halvdagar och det gick inte bara åt rätt mycket kaffe, utan även två påsar tuggummi. Har också lite ont i fötterna efter shoppingen igår. Mästaren av promenader är inte van att sakta cruisa kläder i fyra timmar.

Klänningen är fixad. Utskrifterna ligger nerpackade. Tekniken är preppad. Till och med bollen är hemtagen. Nu gäller ihopskrapning av Edberg och packning. Upphämtning av färdmedel. Är man som vanligt ute i sista sekunden måste man åka till Långtbortistan för att hämta hyrbil.
Idag luktar det vårregn ute.
.

Inga kommentarer: