14 maj 2010

Reskompis

- Hej.
- Hej. Vad söt du är.
- Tack.
- Vad heter du?
- Vad vill du att jag ska heta?
- Hmmm. Ditt riktiga namn påminner mycket om Lämmel, är det ok om jag kallar dig för Lämmeln?
- Helt ok. Vart ska vi?
- Vi ska till Göteborg. Hela helgen.
- Kul! Där har jag aldrig varit. Inte vad jag minns i alla fall.
- Du kommer gilla det. Vi ska ända ut till skärgården. Du får inte följa med hela vägen, men du kommer känna saltdoften.
- Mysigt! Hoppas det blir fint väder.
- Du påminner så mycket om mitt ex. Undrar varför.
- Det är inte så svårt. Vi kommer från samma ställe.
- Ja. Såklart. Ni är ju till och med lite släkt kan man säga. Tänkte inte på det. Det var kanske därför jag gillade dig omedelbart. Nu drar vi. Det är långt att åka, och vi ska hämta Spiderpoo och Svågerhunken också.
- Du vet det där med pälsdjur va? Men jag lovar att inte skvallra.
- Tack. Du är snäll. Vi kommer ha det bra i helgen.

För övrigt tog Edberg en taxi till Statoil för att hämta hyrbilen i morse.
.

2 kommentarer:

Efse sa...

Eh gumms, om Götet har kraften att göra dig såhär schizo måste du skynda dig hem! Idag! Jag tar emot dig. Puss pip.

Anonym sa...

Gulligt!!! Vet att du måste ha namn på alla dina fordon. Oj vad vi ska ha kul imorron!!! Kram tu madre histerica que espero que todo se aregla bien manana !