31 maj 2010

Insekterna

Jag valde att inte finnas idag. Det kommer fler sådana dagar. Kanske inte tänker finnas på hela veckan faktiskt.

Någonstans kan jag tycka - nej, förresten jag TYCKER faktiskt - att insekterna kan leva på vintern. Då skulle man ha all skit samtidigt. Den perfekta promenaden ikväll bestod till alltför stor del av insektsviftande. Fram för fler vinterinsekter och färre sommardjur.

Jag har återigen lyckats få till en tolv timmar lång arbetsdag. Jag har återigen misslyckats med att betala mina räkningar och mina fakturor i tid. Jag har glömt tio människor som jag borde hört av mig till idag. Men jag kan liksom inte riktigt gnälla ändå. Kanske är det vädret som gör det. Kanske det faktum att jag har världens coolaste resa att se fram emot. Eller att jag - trots att jag gnäller mycket - har världens bästa jobb. Och känner världens skönaste människor.

Jag var inte idag. Valde att försvinna. Men det är bara lite för mycket tjohoo för att gnälla.

Inga kommentarer: