02 maj 2010

Impulser

Just nu beter vi oss som 15-åringar. Det skapas intriger runt det mesta. En stalker, en hemlös, en miljöpartist. Vem följer med på vad, vem skickar mess till vem och vem åker hem till vem mitt i natten? Hur orkar ni? Det är ju roligt.
Under tiden jobbar jag hårt med att inte följa mina impulser. En av mina sämsta idéer någonsin, kallade jag det idag. Fick på pälsen direkt, med all rätta. För det är inte ens den sämsta idén jag har haft den här helgen. Som tröst valde jag idag att tillåta mig impulsen att handla inredning för ett par tusen. Någonstans måste man ju få utlopp.

Imorgon är det måndag. Då går pensionärer inte till jobbet. Däremot ska jag deklarera.
.

1 kommentar:

Efs sa...

Vill bara poängtera att både deklaration och heminredning är vuxet, gumman. Bra där :)