10 april 2010

Vuxenkommunikation

Vaknade just för tredje gången idag. Uppenbarligen har jag fortfarande inte gått till jobbet. Konsekvenserna av det får tas imorgon men just nu är det fullständigt skit sak samma.

Hade ett intressant samtal i morse som fick mig att inse att det har pågått mycket vuxenkommunikation den sista tiden. Och med vuxenkommunikation menar jag att man ventilerar och diskuterar de jobbiga grejerna. De som har en tendens att ligga och pyra och förgifta mest för att de är så obekväma att prata om. Det har betts om ursäkt, det har talats klarspråk. Det har retts ut saker och avslutats trassel. Jag har varit vuxen. Och mina vänner har varit vuxna samtidigt. Till följd är det idag en skön avspänd stämning. Och då menar jag inte här - uppenbarligen är det skönt och avspänt här eftersom jag fortfarande ligger som en säl i soffan - utan i gruppen. Jag gillar rak kommunikation. Det är enklast. Och det är vuxet.

Och med det sagt finns det ändå grejer man inte tar upp. Vissa ämnen är för riskabla helt enkelt. Att väga konsekvenserna av ett samtal redan innan man har det - och bestämma sig för att låta bli det - känns också väldigt vuxet. Speciellt för mig. Att INTE prata har vi ju redan konstaterat inte är min grej.

Sådärja - lite eftermiddagsfilosofi från en marinerad Snoo. Nu ska inhandlas föda, för om några timmar går vi gång igen, den skönt avslappnade gruppen och jag. Och idag är det förbud att prata om män som har varit. Och om de som borde vara. Idag ska bara pratas män som ska vara framöver.
.

Inga kommentarer: