23 april 2010

Popcorn

Och så knatar jag hem i kylan. Middagen idag blev ett korvbröd som nu följs upp av en påse popcorn. Ibland glömmer jag av mig. Jag glömmer att det finns andra. Att jag inte alltid kan få som jag vill och att jag inte är centrum i universum. Jag glömmer bort att äta. Att jag borde gå hem. Jag glömmer att jag inte alltid har koll på min omgivning. Sen glömmer jag bort hur förutsägbar min omgivning är. Jag glömmer hur enkelt det är att vara jag och hur bra jag är. Jag glömmer att göra min tidrapport, att jag borde sätta gränser för hur mycket jag jobbar och jag glömmer att ringa tillbaka. Men sen kommer jag ihåg saker. Jag kommer ihåg att någon har för mycket att göra och behöver lite hjälp. Att jag har ett fantastiskt kontaktnät och orubbliga vänner. Jag kommer ihåg att jag inte alltid kan få som jag vill även om det är svårt att acceptera. Jag kommer ihåg att jag själv styr vad jag gör på dagarna och hur snygg jag är. Jag kommer ihåg att betala mina räkningar och vad det innebär att vara vuxen.
Det känns ovanligt kallt för slutet av april. Vet inte om det är på grund av askan eller om det hade varit så ändå. Idag var planen att boka frissatid, men det glömde jag.

1 kommentar:

Efse sa...

Sicken tur då att jag finns för att påminna dig oftare om att inte glömma att du är bra :) Kram från din lilla Efs.