15 april 2010

Omvägar

Många egenskaper nu igen. Bitter fick jag höra i söndags. "Vi är inte bittra. Vi har erfarenhet." kontrade Efse, min lilla citatmaskin. Frågan är om mina erfarenheter gjort mig bitter. De har gjort mig försiktig. Väl inkapslad. Men bitter? Vet inte. Jag har alldeles för roligt för bitter.
Det är roligt att bygga hemsida nämligen. Även om man gör det en hel söndag. Och det är roligt att ta en femdagars. Även om jag utan tvekan erkänner att det var i värsta laget och kanske inte den bästa idé jag har haft. Och det är roligt med omvägar. Även om det är tveksamt om de är ok.
Dagens omväg rådde det inga tveksamheter om. Den var bra. Jag fick äntligen en marginellt bättre koll på hur saker hänger ihop. Tack GPS.
Omvägar på minerad mark däremot - inte bra. Skärpning Edberg. "I år är vi vuxna", sa den lilla citatmaskinen också. Då ska man uppföra sig. Och så ska man öppna sin post. Som bara handlar om pensionsspar och autogiron och försäkringar. Tror att de får ligga oöppnade en dag till.

Avslutar idag med en omväg till Åhléns. Och lite nytt bling. Det är ju vuxet.
.

1 kommentar:

Efse sa...

Bitter, nja... vi lever för mycket för att vara i riskzonen.

För övrigt är hårda skorpor betydligt nyttigare i längden än rysk kaviar i egenskap av skaldjurstopping ;)