25 april 2010

Knata

Vänta lite nu. Är det nu vi börjar dansa i möblerna? Ok.
Jag vet inte om JR visste vad som väntade när han bjöd hem oss, men nu vet han inför nästa gång. Behållningen för mig var såklart att hitta nya människor. Men vi hann också dricka jordgubbsöl, skvallra i duschen, dansa salsa och hoppa i soffan innan det var dags att knata hem för natten. Hemknatande med sällis dessutom, och för en gångs skull innanför Östermalms gränser.
Hemknatandet på lördagen var förvisso inte heller speciellt långt. Inte längre än från Storstad faktiskt. För där hamnade vi efter Tranan, som vi besökte på efter Intiman, som var målet efter finmiddag på Vassa Eggen, dit vi gick efter ett glas vin på Sturehof. För när Edberg/Efserufs verkligen vill passa en tid, så gör vi det ordentligt. Med en halvtimme till godo faktiskt. Är man fininbjuden av farfar är det inte ok att vara sen. Efter att ha galopperat ner för Sturegatan (och nästan sprungit ner en hel skock barn) insåg vi snabbt att en halvtimme för tidigt var att ta i, med följd att vi hann ett glas skvallervin innan kvällens värd dök upp.
Nu var det ju inte bara hempromenaden som utgjorde lördagens knatande. Min lilla kompis GPS:en och jag var på äventyr hela dagen. Morgontur till Fredhäll med solfrukost, miniprommis ute på kanten på Kungsholmen och sen vidare till Söder och solöl med G och vovvarna. Ett par timmars knatande helt enkelt, innan det var dags för galopp till svampen och helkväll med Cirkus Möller. Roligt, för övrigt.

Knatandet idag har hållits till ett minimum. Tre kvarter till Åhléns räckte bra. Soffan är min vän efter tre dagar till tre på morgonen.
.

Inga kommentarer: