06 april 2010

Åka upp

19:47
- Det fanns inga tåg kvar.
- Nähä. Vadå stannar du till på tisdag då eller?
- Nej jag har möte nio så jag måste komma upp imorgon, det blir för krångligt annars. Det fanns flyg.
- Jaha vad bra! Då får jag väl köra dig till Landvetter istället. Eller Säve?
- Nej jag bokade Landvetter. Fast det blir lite tidigare än vad vi hade tänkt.
- [detta är en lång tystnad]
- Planet går halv sju.
- Nä du skojar.
- Nä det är sant.
- Nä du skojar
- NEJ det är sant!
(detta pågår ett tag)
- Men Sussie... (i den där tonen som bara riktigt trötta mammor kan få till. Som liksom inkluderar en suck, ni vet). Ja ja. Du kommer ju hem tidigt i alla fall.
- Ja, det gör ju du med. Hämtar du mig tio över fem?
- Ja ja.

Minst strukturerad vinner. Eller får i alla fall skjuts till Landvetter av sin snälla mamma.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns flera skäl till att jag lät trött: 1) jag stod på kinarestaurangen som tog 45 min på sig att få fram vår mat, 2)jag insåg att jag inte fick dricka vin till kinamaten eftersom jag förväntades köra bil kl 5 på morgonen, 3) min sovmorgon gick åt pipan. Men allt avlöpte väl; jag drack 2 glas vin, maten var god och efter att ha skjutsat dej sov jag till 10. Kramar tu madre cansada pero que te quiere mucho