22 februari 2010

Växthuseffekten

Jag har lite svårt att tro på växthuseffekten idag. Nu vet jag ju lika väl som du att växthuseffekten inte är något som man väljer att tro eller inte tro på. Det är ingen religion. Men det är lite svårt att mitt i den här vintern verkligen anpassa sig till tanken på att det blir varmare och varmare. Man skulle kunna säga att jag gjorde en grov missbedömning när jag gick till jobbet idag. Jag visste att det var ganska kallt. Det var det redan igår kväll när jag kom hem från Göteborg. Jag visste också att min termometer var sönder och att det inte var jätterimligt att det var 1,3 grader plus. Men att promenera till jobbet iklädd kjol och strumpbyxor i -19. Ingen jättebra idé. När jag var i höjd med slottet hade jag ont i hela kroppen. När jag mötte G rann tårarna vilt. Men det kändes inte ens för kinderna var så frusna. Har sen inte varit varm på hela dan.
Igen saknar jag ett badkar. Eller en solsemester.

.

Inga kommentarer: