06 februari 2010

Schhhh... nu börjar det

Bara ett par minuter in i årets första inser jag att det jobbigaste den här säsongen kommer att vara att sitta och hoppas på att programledarna inte ska göra bort sig. Jag har faktiskt aldrig trott på det där med att Dolph har glömt bort svenskan, tänkte att det liksom inte kan stämma utan det måste vara ett elakt rykte. Men det är ju sant. Jag är förstummad.
Ola levererade precis vad han skulle. Kommer förmodligen ligga på springlistan om ett par veckor. Precis som tredje låten. Allt som går fort är bra. Jenny Silver-låten glömde jag medan jag hörde den. Hårdrocksbandet spelade lite otippat en ballad. Jag hade liksom väntat mig en repeat på Poodles. Coolt. Och så en musikallåt med Ekborg. Skeptisk. Mycket skeptisk. Nu är det Jessica. Jag gillar Jessica. Låten beige. Synd. Rap om singellivet? Skönt ändå med de där låtarna som man vet ska komma sist. Ingen stor fan av Salem al Fakir, men söt låt.
Så, första åtta klara. Kan man gå hem och lägga sig klockan nio en lördag? Det var ett tag sen jag levde på fyra timmars sömn.

Inga kommentarer: