22 februari 2010

Impulser

Ibland ger jag totalt vika för impulser. Inte så himla ofta, jag försöker generellt vara lite disciplinerad. För det mesta ger jag inte efter och går hem från jobbet, skriker högt, lägger mig på golvet, kastar saker, snoozar tre timmar till, klär av mig naken, attackhånglar eller någon av de andra sakerna jag titt som tätt känner för att göra. Men ibland ger jag efter. Som i lördags morse. När jag beställde en ny pod. Jag behöver en ny pod. Jag förtjänar en ny pod. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv nu i efterhand, när jag ska betala tre och ett halvt tusen för min impuls.
Och när man väl gett efter en gång är det så lätt att det händer igen. Och att man istället för ett nytt bling skaffar två. När man ändå håller på, liksom. Det blev fint. Och det är så skönt att ge efter ibland.

Konsekvenser är för vuxna människor.

.

Inga kommentarer: