01 februari 2010

Hård och besynnerlig

Jag gillar att dela ut tilltalsnamn. Vi snackar apan, duracellkaninen, efserufs, älgefärs, Brosi, Hell, fotopojken, pastorn, Too, katten, Frally, Ingo, Spider Poo, Kvisten och så vidare. Själv har jag också några stycken. Kanske lite för att det verkar så svårt för folk att fatta vad jag heter egentligen, och det är enklare att lansera ett smeknamn. Fast Åsnan kanske inte faller under just den kategorin.

Mina egenskaper beskrivs på lite olika sätt också. Igår var jag inte bara hård och besynnerlig, utan även normalast i bekantskapskretsen. En riktig svensson tydligen. Jag var också morgonpigg, fantastisk, omtänksam och wunderbar. Jag var störd, mesig, slarvig, skadad och en softis. Man hinner med mycket på en enda dag. Med många olika människor.

Nu ska Sverige pussas och kramas.

3 kommentarer:

Älgerufs sa...

Precis det jag alltid har hävdat - du är en besynnerligt morgonpigg och en skadat störd wunderbau... Nehepp, där blev det visst galet.

Eller kanske är det jag som håller på att bli galen?

Snoo sa...

Nikotinbrist kan göra konstiga saker med hjärnan. Men du är på god väg mot de tre veckorna!!

Anonym sa...

Men du ÄR ju normalast i min bekantskapskrets /fotopojken