23 januari 2010

Rensa

Fjärde helgen i januari och fortfarande helt vit. Det kanske inte låter så imponerande, men för mig är det länge. Och det är rätt coolt. Normalt skulle jag nog inte ta Frally för en källa av tillförlitlig information, men i det här fallet har jag valt att tro honom. Om att det tar 20 dagar för kroppen att göra sig av med alkohol helt och hållet. 23 dagar senare är jag nämligen oförskämt pigg. Med en vecka kvar på det vita känns det nästan tråkigt att lämna det. Kroppen mår bra.
Baksidan dock; det sociala livet blir såklart lidande. Inte så mycket för att jag absolut måste dricka när jag går ut. Snarare för att jag inte orkar höra tjatet. Eller konstant försvara mitt beslut. Och för att viljestyrka inte är min starka gren.
En helg kvar. Skönt att man valde en månad med fem helger.
.

Inga kommentarer: