17 januari 2010

Prova kläder

Nej, det tänker jag inte göra just nu. Ska ta mig igenom nyktra januari först och se vad det ger för resultat. Däremot kan man följa med när andra provar kläder. Åsikter har hon ju gott om, Edberg. Ibland funderar jag på om det inte vore roligt att jobba med åsikter. Det finns ju faktiskt folk som gör det. De lever på att tycka saker. Och jag tycker ju ganska mycket. Till exempel tycker jag att det är lite synd att det är varmare igen. Ja, jag vet att jag har gnällt på kylan, och det är lite jobbigt när det är kallt inomhus, men ute får det gärna vara kallt. Då håller sig snön som snö. Nu är det farligt nära det där grå manetslajmet igen och det är inte ok.
Jag tycker också att det kan vara ok att jobba både lördag och söndag när man verkligen får saker gjorda. Att gå till jobbet en lördag och sedan ägna tiden åt att slösurfa är däremot inte acceptabelt. Jag tycker att vi borde ha vaniljkaffe på jobbet, att märkeskläder inte är värda pengarna, och att jag var smart som inte julpyntade mer nu när skiten ska bort igen. Fast för att kunna leva på det kanske man ska ha åsikter om lite mer seriösa saker. Som Haiti. Eller att det är val i år. Eller hur det kommer gå i OS. Får återkomma om det.

Och därmed ska jag intala mig själv att jag tycker det är roligt att springa, och gå till gymmet. Hejdå.
.

Inga kommentarer: