07 januari 2010

Godis

Bra tema. Tack Björn. Har jag inte ätit på... flera dagar i alla fall. Söndags kanske. Idag har det bildats pakt här i hörnet. Jag var inte initiativtagare, men det verkar vara en ganska bra pakt. Det bästa med den är att det är godischefen som har instiftat den, vilket betyder att det är slut på provsmakande och langande. Mycket bra. Björn äter ju inte ens godis så han bryr sig inte så mycket om själva pakten. Han ville mer slå vad om vem som kan hålla sig längst. Inte ok för en som inte ens gillar godis, kan jag tycka. Ska man slå vad ska det ju innebära en ansträngning. Och på tal om det är det sjukt stökigt hemma hos mig. Konstigt.


För övrigt är anledningen till den långa tystaden att det helt enkelt inte händer speciellt mycket. Jobbar, sover, fryser. Köldrekord. Hockey var ju kul, ska rapportera från tisdagen när jag har fått in bilderna. Och när Efesrufs grämt klart sig över resultatet.


Och medan vi vanliga dödliga går omkring med långfillingar, vantar och mössa åker Poo till Thailand. Inte ok. Jag behöver sol. Och en temperatur över -85.



2 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag sökte upp ännu kallare ställen igår. Åkte med fotogänget till Gysinge (vid Dalälven). -26 när vi klev ur bilen kl 8 på morgonen. Men det blev jäkligt bra bilder!

Är jag knäpp? :-)

undrar
F

Snoo sa...

Iiiik inte ok! Det är en knäpp hobby i alla fall :)