03 december 2009

Tonåring

Efter ett samtal med Mamsi idag kommer en mängd minnen tillbaka. Minnen av oändligt långa resor på tre-fyran till Tuve. Fniss och fån i ett tält en midsommar utan sömn. Diskussioner om Kent. Var det Kent? Jag gillade dem inte då heller. Hur var jag när jag var 15? Var jag ens 15? Var jag 16? Det var en evighet sen. Halva mitt liv. En livstid. Före Crille. Före Simpson. Var det före Simpson? Fanns det ett "före Simpson"?
Udda citat om Alex van Halen kommer upp. Jag vet än idag inte vem det är. Fantastiska T. Oskar. Myggor. En blå bomberjacka med cigg-brännmärken och ett blåvittmärke. Jag lämnade aldrig tillbaka den där bomberjackan. Och jag är tveksam till att jag någonsin kunnat slänga den. Letar jag i förråden tror jag att den dyker upp igen.

Vem var jag då? Hade Sussie då blivit definierad med en flaska rosa bubbel? Jag minns att jag skrattade mycket. Då med.
Jag ler hela vägen hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ler också, vilka minnen!!!! Heter hon Rut?

kram T

Anonym sa...

Visst var det kul! Snacka om att Götet är en småstad... Minns faktiskt den där bomberjackan när du nämner det. Ja det är kul med gamla minnen när dom dyker upp helt oväntat. Du ska se att vi hittar jackan - och en hel del annat - när det är dags för röj i Munkebäck! Kram o gonatt! Den gamla trötta som hämtade och hämtade från Tuve!!!