25 december 2009

Slappa

Jag fick ett nytt hål i julklapp av pastorn. Problemet är bara att jag inte har någon ny stans som jag vill göra hål. Så lösningen stavas anchor. En anchor kan man sätta var som helst, eftersom den inte går igenom och gör en tunnel, utan bara sätts in under huden och sticker ut som ett litet smycke. Och ännu bättre att det finns en minivariant som heter skin diver och ÄNNU bättre att jag kom på att jag kan använda tillfället till att blinga tatueringen. Inga nya bling i ansiktet alltså, pappsi. Lugn, bara lugn.

Har nu spenderat två dygn i ett tillstånd av proppmätthet. Börjar nå gränsen. Har också lagt det mesta av min energi på att göra av med så lite energi som möjligt. Kolla film, kolla Izzard, läsa bok, sova. ÄTA. Om jag aldrig ser mat igen är det ok. Idag tog jag mig i alla fall - under protest - ut ur huset. Ända ner till hamnen faktiskt. Och för dig som inte vet vad det betyder så är det en promenad på säkert 7 minuter utan att överdriva. Och 7 minuter tillbaka. I regn.

Twinsen har för övrigt äntligen lyckats upptäcka Izzard på riktigt. Med följden att Too går runt och citerar. Det handlar mycket om tårtor och död i det Edbergska huset just nu. Och nu har den lille anlänt också.
Kan man äta Totta då?

Inga kommentarer: