27 december 2009

Road trip

Trafiken börjar tätna. Vi närmar oss storstan. Körde det mesta men nu har vi bytt så Lillebror kör. För precis exakt ett år sen gjorde jag samma resa. Då var det jag och Kotten ensamma som tog oss hem till Östermalm. Jag grät hela vägen den resan. Och ringde folk. Mamma, T, Aaron, G. Poo säkert tio gånger. Inte speciellt trafiksäkert men det var inte så intressant just då. Jag var en spillra och ville bara komma fram. Till soffan hemma. Till Poo.
Såhär ett år efteråt känns den bilturen lite melodramatisk. Men jag kommer ihåg precis hur det kändes. Spillra. Och då var det det enda sättet jag kunde vara.

Vi möts av fyrverkerier nu. Stockholm har saknat oss. På tisdag kommer Too. Hon är ganska precis där jag var för ett år sedan. Och precis som jag behövde bli hopskrapad av G då behöver hon bli hopskrapad av systrarna nu.
Det ordnar sig. Det gör det alltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh,Sussie!Minns förra julen, hur hjälplös jag var. Visste inte hur jag kunde hjälpa. Tack för T-hjälp i år. Hälsa din stholmssyster oxå! Kramar!Tu madre cansada