20 december 2009

Nycklar och en galen engelsman

Det handlade om världen och dess historia. Lite om religion och mycket om kommunikation. Och ganska mycket om dinosaurier. Speciellt den velociraptor som blev manager för hönan med tratten på näbben, åsnan som spelade med svansen och grodan som spelade med tungan. Till bandet anslöt sedan en godhjärtad haj.
Mannen är helt galen. Bästa födelsedagspresenten på bästa platserna.



I april förra året skrev jag ett inlägg om att svansa. Utvecklingen sedan dess har varit fenomenal. Efter ett par cider och lite nyckelförvirring blev det ett otippat besök på Söder igår. Jag vet att jag i stort sett lovade att nämna något specifikt av allt det trams som avhandlades, men jag kommer inte ihåg nu vad det var. Jag kommer mest ihåg gasmasker, mint, avfrostning och byten av efternamn. Och en beställd gynekologstol? Min out kom jag på i morse. Lite sent. Sovmorgon fick jag i alla fall och det ska jag ha imorgon också.
Det är så mycket snö på balkongen att jag knappt får upp dörren. Jag behöver åka till solen.

Inga kommentarer: