17 december 2009

Köra bil

En gång var jag arbetslös. Rent tekniskt ett helt år faktiskt, men jag fick panik efter tre månader och placerade mig själv på en praktikplats. De där tre första månaderna gjorde jag inte så mycket vettigt - tyckte jag fram till igår. För igår fick jag nytta av de där kunskaperna som jag samlade på mig då. GT står för Gran Turismo och det går ut på att man bygger en bilförarkarriär genom att köpa, trimma och köra diverse olika bilar. Jag spelade hela. Konsekvensen av det: Vinna är ett för svagt ord - jag spöade fullständigt skiten ur HMS och Info på Ballbreakers bilrace. Tack Playstation!

Vi hade jätteroligt, och det var god mat, fast det var det tredje julbordet på två dagar. Fågelfröet delade även med sig av sin framtidsvision för mig. När jag är 62 kommer jag sitta i en silverpaljettklänning högst upp i Globen och styra Stockholm. För att jag ska gå med på det behöver Globen vara vridbar vid det laget, så att jag kan sitta stilla på min tron och blicka ut åt vilket håll jag vill utan att röra mig. Kan kanske tycka att det känns lite begränsat att bara styra Stockholm, eftersom världsherravälde varit mitt mål i många år. Men man ska väl inte få hybris antar jag.

Inga kommentarer: