24 december 2009

God jul-morgon

En gång vaknade jag i just det här rummet där jag nu befinner mig, och fann en gråsugga på kinden. Det var lite jobbigt. Nuförtiden är antalet gråsuggor här kraftigt begränsat, men jag hittade just en liten bula under mitt lakan. Hoppas att det är ett solrosfrö. Varför det nu skulle ligga ett solrosfrö under lakanet. Det är i alla fall vad jag hoppas att det är.

Stöket har börjat en trappa upp. Mamsi pratar precis med Brosi i telefon. Poo sover fortfarande. Tror jag i alla fall. Hon är osedvanligt tyst. Hon kanske inte ens är i rummet. Har inte orkat vända på huvudet och titta efter. Too är i alla fall inte här. Tror jag. Papsi har jag hört, så han är vaken.

"Du får sova så länge du vill imorgon. Du behöver inte gå upp förrän tio i elva." Mammalogik. Nu är det ju inte vanligt att jag sover så länge så i praktiken betyder det att jag sover så länge jag vill. Men jag vet fortfarande inte vad som ska hända klocka elva. Spelar inte så stor roll. Jag ska mest ägna mig åt att vara ledig idag.

God jul!


Inga kommentarer: