06 december 2009

Duktig

Överraskade mig själv med att stanna hemma igår. En lördagkväll. Duktig Sussie. Ett för mig mycket ovanligt beslut, som visserligen togs tidigare i veckan, men som jag hade svårt att se att jag skulle följa upp. Men det gjorde jag. Och belöningen kom genast - i form av myskväll med en förvisso något mörbultad men likväl fantastisk fotopojke och tillhörande hyrfilm.

Resten av lördagen hade jag sömnbristen till trots tillbringat med Cum (det är faktiskt inte mitt namn på henne, det är helt hennes eget påhitt) på bland annat Cum, jagande party-outfit. Och lyckats. Duktig Sussie. Behöver nu inte stressa i veckan, utan lugnt preppa allt annat som ska vara klart på fredag. Typ färgning av håret. Puff.

Har ägnat dagen åt att tvätta och julpynta. Visserligen under gedigna mängder svordomar, och i starkt begränsad upplaga, men ändå. Ok, för att vara helt ärlig har jag bara hängt ut balkong-ljusen och plockat fram en röd duk. Men det var kallt på balkongen och ljusgrejen var trasslig. Och jag har tragglat mig igenom sex maskiner tvätt. Så det är ändå duktig Sussie. Blir det beslut på glöggsammankomst får jag väl fylla på lite. Tomtekossan kan ju få komma fram, till exempel.

Kaoset drar igång igen imorgon, och avslutas med storbaluns. Som tur är, för då slipper jag fundera på någon form av födelsedagsevent. Det räcker bra med 250 pers på julfest och en pensionär i huset.

Har tagit ner pyntet från kräftskivan jag hade i augusti också. Och städat bort gummiklubban. Duktig.

Inga kommentarer: