30 december 2009

Buss

Ja ja ja. Jag inser också att valet att åka just buss till Umeå kanske inte var det bästa eller mest genomtänkta. Men det är ganska mysigt. Jag har sätet för mig själv, plockat fram min lilla vita polare, tagit av stövlarna och bäddat in mig i jackan. Det är ok.
Och eftersom tid just nu är det jag har mest av tänker jag också passa på att göra nyårs-inlägget. Det sentimentala snyftinlägget kom ju på mitt ettårsjubileum av flytten, så något sådant tänker jag inte bjuda på. Däremot ett par vaga nyårslöften. Utan inbördes ordning.

Mer av:
Skratta
Resa
Kompisar
Träna
Familjen
Belöningar
Bli upphånglad mot väggar
Nya kompisar
Disciplin
Webb

Mindre av:
Jobba
Ångest
Springa efter män som inte vill ha mig
Bakfylla
Otillräcklighet
Energislöseri

Ska lära mig att skilja på vem som verkligen tycker om MIG och vem som bara suger i sig av min energi. Ska ta bättre hand om mina bästa. Ska inreda min lägenhet. Ska åka till Sydafrika. Ska hälsa på Too var hon än hamnar. Ska lära mig säga nej. Ska ge mig själv lite andrum.

Gavin skrev att de jämna åren varit bra mot honom hela decenniet och att 2010 kommer bli grymt. Sweet. Det köper jag.


.

1 kommentar:

Helena sa...

Detta gillar jag. Särskilt delen med att bli upphånglad mot väggar. Finns inget som kan få en att le så fint i flera dagar efteråt som just det :-) O man kan liksom leva på händelsen länge. Det spar man ju faktiskt lite energi på. O det ska man ju göra. Särskilt om andra försöker att sno den ifrån en. Jag tror också på 2010. Plötsligt händer det... liksom. Puss!