03 december 2009

Avtackad

Jag är rosa och jag är bubblig. Så tolkar jag min tack-och-hej-present från info. Det är ju skönt att jag har lyckats vara mig själv såpass att de tolkat mig rätt. Igår var det dags att tackas av för det dryga år jag plågat min lilla omgivning på våning fem. Lätt det roligaste jobbet jag har haft. Jag har lärt mig så mycket, jobbat så mycket och skrattat så mycket. Tyvärr lyckades jag aldrig ta livet av Tove, men hon fick i alla fall med sig tinnituss som ett minne av Edberg. Och det är ju alltid något.

Avtackningen som sådan bestod av karaoke och fondue. Oj vad åttiotal, tänker du nu. Och det är helt rätt. Så sjukt roligt och otroligt gott! Det måste varit grymt på åttiotalet. Jag kommer inte ihåg så mycket av festaktiviteterna, mest att jag gick i skolan och på ridskola. Sen blev det liksom nittiotal.

Jag har flyttat ner på min nya plats på riktigt nu. Nya kompisar, ny humor, nya grupperingar. Det sociala djuret trivs. Och jag har ju med mig både Peter Siepen, Tove och Svampson så saker är nästan som vanligt. Det är bara lite mer godis.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Låter som du har landat bra på "nya" stället. Lycka till!!!

Kram, F