21 november 2009

Sussie älskar tåg

Samtidigt som tåget rullar in på Hässleholms station kikar jag runt lite i vagnen för att scanna av läget bland medpassagerarna. Jag väckte just mig själv med mina egna snarkningar. Med tanke på att jag har på mig höronlurarna och att de är fulla av Winnerbäck är det ju risk för att andra faktiskt hört snarkningarna högre än jag. Men ingen verkar bry sig. Och som tur är visar scanningen av ansiktet att jag inte har suttit och dreglat.

Jag saknar Kotten väldigt mycket vissa dagar, men samtidigt inser jag också att jag kommer fram till Zander betydligt fräschare efter ett par timmars sömn och en fyratimmarsresa än om jag skulle har kört hela vägen en sextimmarsresa. Kommer aldrig erkänna tåget som ett ok färdmedel dock. Jag blir uttråkad bara jag ser ett tåg på håll. Idag är räddningen Twitter, jobbet och det faktum att jag sov fyra timmar inatt.

Kommer anlända Malmö utan inflyttningspresent, utan sängkläder och utan att ha inhandlat min egen dryck. Pinsamt oförberedd med andra ord. Igår ordnade jag i alla fall sovplats i London till nästa helg. Alltid något.

Nu ska jag somna om den sista stunden innan Malmö. Kan bara konstatera att jag snart spenderat alla ljusa timmar den första soliga dagen på tre veckor ombord på ett tåg. Tack SJ.

Inga kommentarer: