18 november 2009

Prao

Började min praoperiod på riktigt idag. Efter tre minuter insåg jag vilken nytta jag har av att jag redan kan vissa delar av jobbet. Och efter ungefär fem minuter insåg jag att jag kommer ha fem dagar på mig att lära mig resten. Ny taktik: lär mig kontaktvägarna istället. Bättre att veta vem jag ska fråga än att kunna lite mer. Kommer ju ändå inte hinna lära mig allt.
- Fan va du är smart! sa IT-Daniel. Eeeee... ja.
- Är det korvstoppning nu? sa min nya chef. Japps, det kan man kalla det.
Fast jag gillar inte riktigt ordet korvstoppning. Det skulle innebära att jämställa min hjärna med en tarm och kunskap med korvmassa (eller vad det nu kan heta - korvinnehållet, du vet). Sådär.
- Bra att vi har samma bokstavskombinationer så vi tar oss igenom den här överlämningen, sa min företrädare. Verkligen. Vi försöker vara strukturerade, men två adhoc-personligheter kan ha lite svårt att hålla sig till ämnet.

Det löser sig. Det gör det alltid. Nu är det påbörjat.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Rock on! Och lycka till! Du får berätta mer över en sushi framöver... :)

Kram, F