04 november 2009

Hemlis

Jag vet att gårdagens inlägg var tråkigare än tråkigast. Sorry för det. Ibland får man inte prata om saker. Min omedelbara och instinktiva reaktion är att kallprata. Det får ju inte bli tyst. Lite som på en sån där jobbig date. Inga tysta sekunder, då blir det panik direkt. På tal om dater ska jag ju åka finlandsbåt på fredag. Kan ju bara sluta i total katastrof, trots trevligt sällskap av G och gänget. Jag ångrar bittert att jag sa ja till detta underliga påfund (påfund, för övrigt ett roligt ord. Det och bestört ska användas oftare).
Vad gör man på de där båtarna? Jag har bilden av dyngpackade, skräniga lantisar med hockeyfrilla och/eller begynnande flint, i skinnväst sjungande karaoke medan överblingade russintanter förtvivlat försöker dansa bugg med sina senildementa män, ivrigt påhejade av diverse deprimerade småbarnsföräldrar som förtvivlat försöker hålla liv i sina trötta skrikande barn, eftersom de vet att om de går och lägger dem i hytten kommer de själva somna och det är det värsta som kan hända för de är ju ändå på FINLANDSBÅTEN och då ska det banne mig supas och festas, gärna tillsammans med det stöddiga killgänget från förorten med ett samlat IQ på 82 och de fnissiga, nyskilda 40-talistdamerna som har druckit så mycket Cointreau att de inte längre kan artikulera nog för att tala om vad de heter.
Ser verkligen fram emot denna studie i det mänskliga förfall som bara kan uppstå i miljöer där man inte ser solen på ett halvår.

Innan det är dags för dagens hempromenad (som jag lovar att inte skriva om, även om jag har vinterjackspremiär idag) tänkte jag bara berätta vad det var jag inte fick berätta igår. Och det är att jag nu kan titulera mig Digital Media Manager - eller webbansvarig statoil.se om det ligger bättre på tungan. Webbhäxa med andra ord. Jag blir nu officiellt statoilare dessutom. Här är min nya bebis.

Någon som är sugen på att följa med på Finlandskryssning?

5 kommentarer:

Anonym sa...

JätteGRATTIS än en gång!!! KUL!!! stolt över dej! Men slipper jag finlandskryssning är jag hjärtligt tacksam!! Kramar tu madre anonima y orgullosa

Fredrik sa...

Nämen grattis! Till jobbet alltså! ;-) Jag känner mig lite som "gudfar" till den där "bebisen", eftersom jag slet med den i ett antal år.

Lycka till, du får berätta mera när vi lunchar nästa gång!

Kram, F

Anonym sa...

Grattis än en gång till hemlisen!! Ska med intresse följa bebisens utveckling!!
Finlandsbåten - hoppas du får anledning moderera ditt intryck en aning..... f.ö. så sups det väl runt Stureplan oxo... men där är de ju unga, vackra, intelligenta och dricker skumpa.....
Kramis
Far

A-C sa...

Åhhh grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis o grattis ännu en gång! Detta förtjänar du verkligen! Kram

Charlotta sa...

Ooooh, allra älskade Snussie! Du är så förträfflig att jag knappt kan fatta det...! :D (notera att jag faktiskt läser din blogg, host host)
Andra ord/uttryck man icke bör glömma bort kan vara just förträfflig, håll snattran, fåntratt, dumsnut mf.l. (ble några aningen negativt laddade ord där, ar inte avsikten eg, men jag tycker de är härliga helt enkelt)
iiiih, puss och tuss, vi får snattra på telefon snart vetja!
/din lilla fjant i Götet