02 november 2009

Eventbyrå Edberg


Människor rockar. Verkligen. Hur omöjligt hade det inte varit att rodda ihop dagens grej om folk inte hade rockat? Allt från de sjukt lugna teknikerna som hann både snacka skit och dricka kaffe och ändå rodda jobbet på halva den planerade tiden, till grafiska som kom till jobbet på måndag morgon med den mest panikartade beställningen på den här sidan jul. Och som levererade. Med bravur. För att inte tala om Rival, som stod ut med alla mina tusen dumma frågor, förvirrade pappersarbete och onödiga avstämningar. Och dessutom önskade oss välkomna åter.

Och alla mina egna hjältar. Vars främsta uppgift kanske inte var just att ringa och kolla om Oslo var bokat eller dela ut böcker efteråt, men mest att supporta så att jag kunde hålla mig lugn. Grymt. Rockar.

Summerar MÅNDAGEN med att konstatera att jag återigen spenderat 12 timmar på jobbet. Men att dagens 12 timmar markerar slutet på en period. Det är dags att lämna över. Lämna tillbaka. Både bäbisarna jag har lånat och de som är mina egna.

Konstaterar att jag avslutade med flaggan i topp. Och att jag rockar.


1 kommentar:

Anonym sa...

Låter jättebra Sussie! Fattar egentligen inte exakt vad det handlar om men du verkar nöjd med dagens insats och det är det viktigaste. Är jättestolt över dej - som vanligt!!! Kramar y muchos abrazos de tu madre orgullosa