11 oktober 2009

Vad pågår

Man kommer hem glad i hågen strax före fyra. Lilla Too snarkar i soffan och allt är frid och fröjd. Tills man upptäcker att allt som visas är SVT24 och Åsa-Nisse. Åsa-Nisse borde vara förbjudet efter 16:00, 12 års ålder och ett iQ på 25.
Sen ramlar jag nästan av sängen när jag ser den nya stilen Filip Struwe har lagt sig till med. Termen "creddiga glasögon" - tack för den - har fått en talesperson. Bra där.
Filip berättar att jättemånga svenskar har gripits i Köpenhamn efter - ooooo - ödesmatchen mot Danmark. Det gick ju inte så bra. Tyvärr har tydligen danska supportrar kommit till pubar där det suttit svenskar och varit så hotfulla att svenskarna känt sig tvungna att vandalisera inredningen på krogen i fråga. Stackarna. Finn valfri mängd fel säger jag, och skit i om de kommer hem eller inte. Ingen kommer sakna dem.

Själv hämtar jag en film nu så jag slipper drabbas av mer svensk TV innan jag somnar. Sinnet är svagt nog så här dags på natten.

Inga kommentarer: