25 oktober 2009

Summan är konstant

Summan av ens laster är tydligen konstant. Inte lika för alla, men konstant. Jag är skeptisk, det känns som ett sätt att komma undan ansvar - och att ursäkta sig själv. Det som däremot ÄR konstant är mitt användande av sociala medier. Detta skönt trendiga uttryck som gör att alla över 40 blir lite avvaktande och inte riktigt vet hur de ska ta sig an diskussionen.
Mitt twittrande har i alla fall utan tvekan tagit tid från mitt facebookande (där är en mening man INTE trodde man skulle bruka för tio år sen). Tydligen har det börjat märkas - jag är eftersökt på fejan. Jag gillar Twitter mer och mer. Efterhand som användandet av Facebook har förändrats och glidit mer åt eventinbjudningar och bildinformation än interaktion och prat, känner jag mig mer och mer dragen åt det konstanta flödet av kommunikation på Twitter. Kommer på mig själv att formulera mina tankegångar på 140 tecken.
Än så länge är jag ingen aktiv twittrare. Jag ger mig inte in i diskussioner eller återger sånt jag hittar. Än så länge bevakar jag och letar upp mina favoriter - och söker min roll som twittrare. Min tid kommer. Är ju inte direkt känd för att hålla tyst.

Inga kommentarer: