18 oktober 2009

Sex och misslyckade båtar

Titanic. Gå inte och se den utställningen om du är det minsta självmordsbenägen. Det är ingen upplyftande historia. Det krävs bra sällskap och en total avsaknad av hänsyn till andra besökare för att inte bli deprimerad när man besöker den. Dessutom ramlade man ut på en bakgata när besöket var slut. Kanske för att man skulle hinna torka tårarna innan man kom ut bland folk på vägen igen, vad vet jag? I vilket fall kändes det som att man kunde förvänta sig att någon bevänad med kniv skulle hoppa fram när som helst. Oroa dig inte, mjor, jag hade sällskap och det var mitt på dan.
Vasa. Härmed måste jag erkänna att jag nu bevistat detta från mitt håll hårt hånade museum. Ordentligt. Vi såg till att se varje liten del av museet. Och jag måste medge att de varit väldigt kreativa när det gäller att bygga ett museum runt en båt som var ute och åkte i ungefär tio minuter för ett par hundra år sen. Mest intressant var delen "livet ombord" som rent logiskt borde bestått i att man vinkade av folk på kajen innan det var dags att hoppa i livbåtarna. Ye ye, nu är det gjort. Och det noggrannt. Inklusive fotografering av mongoskyltarna.

Resten av kvällen handlade mestadels om sex. Nej, såklart hade jag inte sex - jag gör ju inte sånt mjor, det vet du ju. Min nya kompis är på stördhetsnivå med mig och det blir bara roligare ju mer jag hör. Jag blir inte ofta överraskad av folk och jag gillar väldigt mycket när det händer. En relativt inkompetent kypare uppvägdes av att maten faktiskt lagades av Mario själv.
Jag gillar min söndag.

Den här veckan ska det bli fem. Jag utgår ifrån att tävlingen fortfarande gäller för jag behöver varje uns av motivation jag kan få. Halv fem är inte ok nämligen.

Pontare för övrigt. Mycket kortare än vad han ser ut. Men minst lika cool. Sjukt cool.
Det artar sig.

1 kommentar:

Norrländskan sa...

Så mycket bättre med sex och misslyckade båtar än bara båtar och misslyckat sex.... ;)