05 oktober 2009

Boots - en vanlig dag på TK24

04:30 Klockan ringer. Min första impuls är att slänga ut den genom balkongdörren, men jag minns ganska snabbt att dörren varit stängd i natt. Nästa sak jag minns är att jag tävlar.
04:31 Går upp. Det är lite vingligt.
04:52 Stapplar ut på Karlavägen. Det är kallt som fan.
05:07 Garnisonen är inte tänt ännu. Slår nästan ihjäl mig på väg upp till gymmet. Ska komma ihåg att lyfta på fötterna när jag går i trappor.
07:09 Lägger mig tillrätta i solariet. Somnar omedelbart.
07:34 Vaknar av att solariet piper och har släckt sig.
09:01 Anländer repan. Helena pratar om kommande Berlin-resa och jag tipsar om ostron på KaDeWe.
09:03 Anländer info. Briefar Tove om pokerkvällen och min medvetslösa söndag. Tove har inte resfeber.
10:30 SMS:ar Fred och grattar på födelsedagen
11:00 Coachingmöte. Vi avhandlar kommande jätteevent och lite annat smått och gott.
12:03 Möter upp norrländskan i repan och knatar bort till Thai.
12:49 Impulsköper Eccostövlar - informationsavdelningsanpassade och godkända av chefen
12:53 Impulsköper bling - för att väga upp för inköpet av vuxna stövlar
13:17 Återvänder till kontoret 1800 kr fattigare
14:43 Korvprovning i puben
14:59 Fred svarar på SMS:et att han inte vet vem det är som har skickat det
15:23 En av danskarna från i somras hör otippat av sig på MSN. Han har fått tag i biljett till matchen i Köpenhamn på lördag och vill bara mobba mig lite.
16:17 VD:n tittar förbi och jag visar mina nya stövlar.
17:17 Tove åker till Sicilien
17:54 Ännu en ansträngande dag på informationsavdelningen går mot sitt slut. Tar på mig de nya stövlarna och går hem.

2 kommentarer:

Norrländskan sa...

Bra bling är sådant som inte går att ta av när det väl kommit på. Jag är således mycket stolt över ditt impulsköp, hehe ;)

Anonym sa...

Var det inte 0800 arbetet börjar enligt tävlingsreglerna???