12 oktober 2009

Är det tack och adjö?

Jag har en kompis som hänger med mig nästan överallt - alltid. Vi har skuttat runt i Central Park. Vi har badat i Västindien. Vi har cruisat Red Light i Amsterdam, vi har shoppat i London, ridit i Skagen och slappat på en filt i Berlin. Vi har festat så många gånger ihop att jag har tappat räkningen. Som tur är har min kompis en osviklig förmåga att dokumentera allt vi gör så att jag kommer ihåg dagen efter.
Men idag får jag ingen kontakt. Är detta slutet på en oförglömlig vänskap? Och är det verkligen meningen att en så äventyrlig liten polare ska sluta sina dagar på Kvarnen av alla ställen? Idag ska jag gå till kameradoktorn på lunchen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ersättaren heter IXUS 100IS och finns i svart t.ex. för att markera sorgen över sin föregångare.
Kram!
Far