29 september 2009

Vänner med förflutet

Nej, livet är inte helt perfekt. Jobbet är skit till exempel. Men så sjukt gött att träffa A-C ändå. Vi träffas så sällan att jag glömmer att det finns en människa som skrattar lika mycket som jag. Även när livet suger lite.
Situationen har ändrats ganska radikalt sen A-C och jag lärde känna varandra. Då var jag en stadgad vuxen människa och hon gjorde en tuff resa. Väldigt tuff. Jag insåg aldrig det då. Det är så lätt att gå in i sitt eget när man har en delad bubbla. I backspegeln var jag inte helt bra. Tänkte inte på det då men med ögon som numera varit med några varv ser det annorlunda ut när jag tittar bakåt. Jag fattar nu.
Ikväll är vi äldre och vi ägnar oss åt att catcha upp. Jag babblar såklart oabrutet. Och när jag hör mig själv berätta om hur jag lever kan jag inte fatta att jag klagar ibland.


Inga kommentarer: