04 september 2009

Som hemma fast på norska

Jag är inte speciellt imponerad av SAS just nu. Tove och jag levde i villfarelsen att om man har checkat in i förväg behöver man bara lämna av väskan lite enkelt och sen gå ombord. Föga anade vi vilket kaos som väntade på Arlanda. Gigantisk kö till bagaeinlämning och ett transportband som stod still. Som tur var fick vi en utskällning på köpet också, så då kändes ju allt bättre.
Resan hem började med en inställd flygning och en mycket försenad dito och hemkomsten blev ungefär tre timmar senare än väntat. SAS... sådär tycker jag.

Mer imponerad av Oslo. Mysigt och fint. Men väldigt likt hemma. Samma affärer och samma restauranger. Fast på norska. Allt blir lite roligare på norska faktiskt. Utom den förvirrade damen som vi ville köpa spårvagnsbiljetter av. Hon var inte så rolig. Roligare då att spårvagnen heter Trikk i Oslo. Och att det är två röda gubbar på övergångsställena. Som att man ABSOLUT inte får gå. Oslo... bra tycker jag.

Och så jobbade vi också. Nytt intranätsystem fick vi och ett jättespännande möte var vi på. Inspiration, motivation och ännu mer att göra. Statoil... grymt tycker jag.

Tove ska få berätta själv om sitt äventyr med gubben på hotellet.

Inga kommentarer: