28 september 2009

Soligt

När jag gjorde mina första försök att skrapa ihop de utspridda resterna av min förr relativt funktionella lekamen i morse var det ganska enkelt att konstatera att jag inte är 22 längre. Som tur är. Jag kommer visserligen knappt ihåg vad jag gjorde vid 22, men det kan säkert ha varit dumheter som att dricka för mycket sprit och bete mig underligt. Vis av ålder gör jag givetvis inte sådant längre. Nu dricker jag måttliga mängder vin, precis lagom för sofistikerade konversationer om politik, konst och filosofi.
Oavsett ålder har det varit en rolig helg. Om än blandningen fis/syre under långa perionder inte varit acceptabel. Men jag lovar att ge igen, Pet. Jag ska ta med mig saker som luktar gott när jag hälsar på dig. Då ska du få.

Trottoarerna var tomma i morse. Så tomma att jag började ana att det blivit dags att ställa om klockan till vintertid och jag hade missat det. Vore ju inte första gången. Men sen insåg jag att det har regnat i natt. Och medgångssupportrarna i den här stan har fortfarande inte lärt sig skillnaden på vatten på marken och vatten i luften. Alltså hade jag trottoarerna för mig själv. Tackar.

Inga kommentarer: